Ny medlem

HAMNEN 2023:

Inför säsongen 2023 har vi nu några platser lediga. Om du är intresserad och har en båt som är max 2,50 m bred är du välkommen att ansöka om en båtplats hos oss. Följ instruktionerna nedan så återkommer vi till dig/Er med besked. Välkommen med ansökan!

» 1. Skaffa medlemskap i BBK

1 a. Har du redan båt så använd denna länk: Har båt

1 b. Har du inte ännu skaffat båt använd denna länk: Har ej båt

Du skapar en tillfällig inloggning som gör att du senare kan komplettera din ansöka om du ex. förvärvar ett medlemskap genom överlåterlse eller köp. Läs instruktionerna noga innan du loggar in.

» 2 Sökande kontaktar hamnkaptenen

2 a. Ansök om båtplats genom att kontakta Hamnkaptenen via e-post där du  meddela ditt namn samt båttyp som du önskar plats till.

2 b. När du tilldelats en båtplats kommer du att faktureras aktuella avgifter samt att din medelmsansökan kommer att godkännas. Räkna med att handläggningstiden kan variera mellan 1 – 2 veckor.

» 3. Bekräftelse på båtplats, under båtsäsong/ej båtsäsong

3 a. Vid icke båtsäsong, meddelas samtliga båtplatser strax före hamnens öppnande (april/maj), då även årsdekaler för båt och bil skickas ut. Förhandsbesked om båtplats kan erhålls fås av hamnkaptenen efter ök. eller  tidigast sista veckan i mars.

3 b. Vid båtsäsong, meddelas medlemmen båtplats i separat utskick/meddelande, efter inkommen betalning.

» 4. Innan du tar hamnen i besittning

4 a. Kvittera ut nyckel hos hamnkaptenen.

4 b. Bekanta dig med hamnens regler och föreskrifter.

4 c. Boka in din nattvakt.

4 d. Klistra på båten båtdekaler, samt på bilen (medlemsnummer och årsmärke).

4 e. Övrig information kan erhållas av någon i styrelsen, samt på BBKs hemsida.

Välkommen till oss på BBK!